Lojalni klienci

2021-08-12

Dla dzisiejszych przedsiębiorców jednym z najważniejszych aspektów gwarantujących zyski oraz uznanie, jest lojalność klientów. Ich przywiązanie do danej marki warto jednak dodatkowo nagradzać – w przeciwnym wypadku nie będą mieć – prędzej czy później – skrupułów, by odejść do innej firmy.


Programy lojalnościowe działają

Chyba najlepszym sposobem na zatrzymanie uwagi klientów przy sobie są programy lojalnościowe. Najbardziej popularne programy lojalnościowe pokazują, że ten sposób faktycznie się sprawdza – chodzi tu chociażby o zbieranie pieczątek w zamian za rabaty czy nagrody rzeczowe. Obecnie można powiedzieć, że absolutnym mistrzem w tej dziedzinie bezsprzecznie pozostaje jeden z najbardziej znanych dyskontów spożywczych. Być może czynnikiem mającym tu największe znaczenie jest możliwość obdarowania nie samego klienta, ale jego dzieci.


Programy lojalnościowe – jak to zrobić?

Absolutnie każda firma, która chce mieć znaczenie na rynku oraz chce pielęgnować zainteresowanie oraz zaufanie swoich klientów, powinna stworzyć profesjonalny program lojalnościowy. Chcąc jednak zaoferować swoim klientom taki rodzaj gratyfikacji za zaufanie, nie można jako nagród dawać rzeczy bezwartościowe czy kompletnie niezwiązane z charakterem firmy czy jej przekazem. Jeśli nie mamy własnego pomysłu na dobrze skrojony projekt programu dla klientów, lepiej tę kwestię pozostawić profesjonalistom od szeroko zakrojonych spraw marketingowych. Jeśli gra będzie warta świeczki w oczach klientów, firma może zyskać naprawdę wiele.