Czy wiesz, dlaczego powinieneś zadbać o zbudowanie jak najlepszego działu contact center?

2021-07-13

Te osoby, które mają już swoją firmę i muszą każdego dnia mierzyć się z masą zapytań na temat zakresu usług, cennika, ale też specyfikacji produktów, nie zawsze zdają sobie sprawę z tego, jak wielką rolę w sprzedaży odgrywa contact center. Jakość obsługi klienta ma kluczowe znaczenie i może wpłynąć na to, że dana osoba ostatecznie zdecyduje się na dokonanie zakupu u Ciebie, nie zaś u tańszej konkurencji. Pamiętaj o tym. Dlatego też musisz przykładać dużą wagę do tego, jakich ludzi zatrudniasz w call center. Muszą być to osoby charakteryzujące się specyficznymi cechami, takimi jak cierpliwość, wytrwałość, brak okazywania emocji czy zdenerwowania. Ważne jest też, by miały naturalną potrzebę pomagania innym. Wówczas odpowiadanie po raz setny na to samo pytanie nie będzie stanowiło dla nich tak dużego obciążenia. Życzliwa obsługa to jednak nie wszystko. Niezbędne jest zapewnienie pracownikom odpowiedniego sprzętu komputerowego oraz oprogramowania teleinformatycznego, za pośrednictwem którego będą nawiązywali połączenia z klientami i odpowiadali na ich pytania. Regularne szkolenia pozwolą na zachowanie wysokich standardów obsługi i ograniczenie problemu wypalenia zawodowego.

Co jeszcze należy wiedzieć o obsłudze klienta?

Contact center może być utworzony także jako wewnętrzny dział w Twojej firmie. Wówczas na pewno będzie bardziej spójny z Twoją osobistą marką. Należy mieć jednak na względzie, że wiąże się on nie tylko z wyższymi kosztami, ale także szeregiem obowiązków i koniecznością zatrudnienia większej liczby ludzi. Pracownicy to z kolei jeszcze wyższe koszty firmowe, z którymi należy się liczyć. Nie bez znaczenia jest również konieczność zakupu sprzętu i wygospodarowania miejsca dla nowych osób. Dlatego też bardzo wiele firm korzysta z outsorcingu. To bardzo wygodna forma, która umożliwia zoptymalizowanie kosztów i ograniczenie niepotrzebnych wydatków. Nie nakłada też na przedsiębiorcę kolejnych obowiązków, związanych z koniecznym zatrudnianiem kolejnych pracowników.